Na een hoop werk aan de buitenzijde van de bus zag ik kans om in een middag de aanwezige betimmering aan de binnenzijde te verwijderen. Gelukkig verliep het snel en nagenoeg moeiteloos. De schrootjes zaten met mes en groef (ongelijmd) in elkaar en na het verwijderen van enkele schroeven kon een gehele wand uitelkaar genomen worden. De aanwezige isolatie bestond uit 3cm XPS schuimplaten die tussen alle ribben geklemd waren. Niet gelijmd, gelukkig maar! Het verwijderen was daarom ook een peuleschilletje.
Gelukkig bleek er eigenlijk nergens roest aanwezig te zijn. De grootste stukken XPS schuim heb ik bewaard, wellicht dat ik deze opnieuw ga gebruiken bij het opnieuw isoleren van de bus, samen met nog aan te schaffen X-Trem waarschijnlijk (hoewel het erg brandgevaarlijk blijkt te zijn.. nog even nadenken dus)

Leuk was het om 3 namen van Fransen te ontdekken die de bus in augustus 2008 hebben geisoleerd. (zo was het mij ook eerder verteld door de vorige eigenaar)

Post to Twitter Post to Facebook Send Gmail

Geplaatst op woensdag 20 juli 2011 , Klussen

508 website
RSS.

508

Mercedes L508DG