Diverse plaatwerkdelen dienen vervangen te worden vanwege roest, deuken (achterzijde) en verwijderen van zaken zoals een serviceluik e.d. (zijkanten). Mijn eerste lasklus is het vervangen van de onderzijde van het linker portier. Zowel de buitenkant als de binnenkant is volledig weggeroest en worden beide vervangen.
Het reparatieplaatwerk wat ik heb blijkt in veel gevallen overzetplaatwerk te zijn. Deze platen zijn ietwat groter zodat ze over de bestaande platen geplaatst kunnen worden. Dit wil ik echter niet, alle roest gaat eraf en de onderzijde van de portieren worden vervangen, niet enkel voor het oog opgelapt.
Hierdoor was het nodig de overzetplaat zelf smaller te maken zodat deze exact dezelfde breedte heeft als het portier.
Mijn pons- en verzettang heb ik bij deze klus voor het eerst gebruikt. Niet overal is het mogelijk, maar waar mogelijk zorgt het wel voor een stevige/stijve verbinding al met met enkele puntlassen.
Uiteindelijk heb ik de naad van oud naar nieuw nog voorzien van vele kleine puntlasjes, dit is echter niet nodig denk ik en laat het bij de volgende lasklus dan ook achterwege.

Post to Twitter Post to Facebook Send Gmail

Geplaatst op zaterdag 28 mei 2011 , Klussen

508 website
RSS.

508

Mercedes L508DG