De raampjes van onze bus waren voorzien van luxaflex, en gordijntjes in een roze-tint. Sowieso is het niet echt onze smaak, maar normale gordijntjes kunnen zo irritant heen en weer zwaaien tijdens het rijden. Ik bedacht dat we beter rolgordijntjes konden hebben.

Ik ging op zoek gaat naar rolgordijntjes en schrok enorm van de prijs van zelfs de meest goedkope uitvoeringen, en dan te bedenken dat je er 5 (incl keukenraam) nodig hebt.
Zelf iets verzinnen en maken dus. De orginele 508 legerbussen hebben ook een soort rolgordijntjes van zeil die je zelf oprolt en bovenaan vast zet. Met dit in het hoofd heb ik een eigen constructie bedacht. In de onderkant van het gordijntje zit een zoom, waar een rond stokje doorheen steekt. De uiteinden van de stok steken uit buiten het gordijntje. Dit geeft de mogelijkheid om ze daar vast te klemmen. Ik heb hiervoor buisklemmen gebruikt voor waterleidingen e.d. van de bouwmarkt.
Goede tip: Probeer in de winkel of het stokje klemt in de buisklem. Niet te los en niet te vast, dit kan ergernis voorkomen later.

Voor gordijntjes zelf hebben hebben we gebruik gemaakt van supergoedkope ‘tafel lopers’, zeg maar hele lange place-mats van Xenos. Door de gordijntjes in twee lagen uit te voeren zijn ze ook behoorlijk licht-dicht geworden.

Kwa constructie spreken de foto’s voor zich.

Post to Twitter Post to Facebook Send Gmail

Geplaatst op woensdag 23 januari 2008 , Klussen

508 website
RSS.

508

Mercedes L508DG