De vorige eigenaar had een extra opvoerpompje geplaatst in de dieselleiding.
Waarom?
Omdat ie gek werd van het handmatig ontluchten.
Waarom moest ie elke keer ontluchten dan?
Door lucht in de leidingen, maar die heeft ie allemaal vervangen.
Dus dat pompje is nu niet meer nodig?
Nee.

Dit was de strekking van het verhaal van de verkoper, raar maar waar.
De eerste dag dat ik de bus thuis had heb ik eens bekeken hoe het ding aangesloten zat. Niks kabelschoentjes, gewoon draadjes in elkaar draaien en tape erom. Deze tape was er nu al af door vettige diesel en de 12V leiding raakte net niet het chassis. De diesel lekte uit de brandstofleidingen die in elkaar gestoken waren zonder het gebruik van slangklemmetjes.. Ook zat het pompje rechtstreeks op de accu, vandaar dat ik ook nooit mocht vergeten de rode sleutel van de hoofdschakelaar eruit te halen als ik de bus parkeerde. Tsja.. Dat ga ik even anders doen.
De boel even betrouwbaar aangesloten met zekering(!) en aan de 12V achter het contact.  Ik geloof dat ik ook zo’n 8 slangklemmen geplaatst heb :)
Later ga ik bekijken of dit pompje er niet gewoon helemaal uit kon. Het pompje bleek bij nadere inspectie zelfs geplaatst in de retourleiding, waar het volgens mij geen enkel nut heeft.

 

 

Post to Twitter Post to Facebook Send Gmail

Geplaatst op dinsdag 12 april 2011 , Klussen

508 website
RSS.

508

Mercedes L508DG