In de Hanomag was de cabine echt gescheiden van het woondeel. In de 508 is de bestuurdersstoel draaibaar en maakt zo deel uit van de 2 persoons dinette. Een eenvoudige “recht” gordijn is dus ‘s avonds niet meer toereikend, het vraagt om een gordijn dat je langs de portieren langs de voorruit dicht kan trekken.

Ik had een kunststof gordijn rail liggen die ik uit de Hanomag heb gehaald toen ik het stapelbed ombouwde tot dinette. Deze gordijnrail heb ik verbogen door ‘m warm te maken met een verfbrander. De rail paste ook in een pijpenbuiger, maar als je voorzichtig werkt kan het prima (zelfs beter) zonder. De rail voorzichtig verwarmen, als je ‘m slap voelt worden meteen de brander eraf en de rail snel in de gewenste stand buigen en af laten koelen.

Twee bochten van 90 graden was niet helemaal voldoende, ik heb ook een malletje gemaakt zodat de rail boven de portieren langs, 3 cm hoger ligt als boven de voorruit. Ook was de rail niet lang genoeg. Met een klein stukje rail dat vroeger in de Hanomag in de doorloop hing tussen cabine en woondeel heb ik de rail verlengd. Een stukje aluminium U-profiel heb op maat gezaagd en gebogen zodat het als koppelstuk kan dienen.

Zo, dat zit er alvast in, nu het gordijn nog..

Post to Twitter Post to Facebook Send Gmail

Geplaatst op donderdag 13 juni 2013 , Klussen

508 website
RSS.

508

Mercedes L508DG