Inmiddels hebben we onze bus al anderhalf jaar. Tijd om eens wat over onze bus te delen met andere busrijders, -klussers en -sleutelaars. Tijd dus voor een website.
Hieronder zie je een aantal foto’s die nog gemaakt zijn door de vorige eigenaar, voordat wij de bus in september 2006 kochten. Het blijkt niet makkelijk te zijn zo’n bus te vinden die aan al je wensen voldoet en technisch ook goed is. Ik ondervond al snel dat je, wanneer er op internet een advertentie verschijnt, er snel bij moet zijn. Zo ving ik al eerder bot. Bij deze bus ook bijna, gelukkig waren we nog net op tijd van brabant naar noord friesland gereden om te bus daar op te halen.

De advertentie luidde als volgt:

Goede Hanomag Henschel met Mercedes 608 ind. motor.
Belasting vrije camper met 2 vaste slaapplaatsen en een 2p. dinette. Keuken en wc plus veel heel veel bergruimte. Overal sta hoogte en heel netjes van binnen. De buitenkant heeft hier en daar wat aandacht nodig. Heeft pas een nieuwe APK gekregen is technisch goed. Wij hebben hem 7jaar mee gehad en nog nooit problemen gehad.
Datum: 22-08-06 Woonplaats: Zwaagwesteinde

Mijn eisen voor een bus:

- Mercedes ‘Düsseldorfer’ type.
- Verhoogd dak. (ben zelf 1,94 meter)
- Openslaande achterdeuren.
- Liefst de middellange versie (wielbasis 3,5 meter)
- Liefst een OM314 motor (betrouwbare en sterke industriemotor)

Uiteindelijk bleken al mijn wensen vervuld. Nouja, het is officieel een Hanomag Henschel F40 en geen Mercedes Benz. Dit doordat rond die tijd Mercedes het merk Hanomag ging overnemen. Een jaartje later had het model een MB 406D geheten. De orginele 60 pk (personenauto-) motor is in mijn bus reeds vervangen door de OM314 zoals ook toegepast in de 508 modellen.

Post to Twitter Post to Facebook Send Gmail

Geplaatst op maandag 7 januari 2008 , Diversen

508 website
RSS.

508

Mercedes L508DG